Blog - Pagina 3 van 5 - Reconcep

Blog

Mijn ondernemersblunder: werken in je bedrijf (in plaats van eraan)

Werken aan je bedrijf

In aanloop naar het Sprout Failure Event van 21 augustus schrijf ik vandaag over: te veel ín je bedrijf werken, in plaats van eraan.

Als ondernemer heb je vaak een drukke agenda, waardoor je werkweek voorbij vliegt. In mijn vorige artikel schreef ik al, dat ik delegeren in het begin best eng vond. Na verloop van tijd werd ik er toch beter in.

De vrijgekomen tijd gebruikte ik juist om nog een bedrijf te starten én voorzitter te worden van een netwerk voor startende ondernemers. Ik stortte me van de ene uitdaging in twee nieuwe, zonder eerst eens even gas terug te nemen.

 » Lees meer over: Mijn ondernemersblunder: werken in je bedrijf (in plaats van eraan)  »

Mijn ondernemersblunder: de juiste persoon op de verkeerde plek

ondernemer verkeerde plek

In aanloop naar het Sprout Failure Event van 21 augustus. Vandaag: door schade en schande moeten leren wat voor ondernemer je bent.

Vandaag schrijf ik over een andere blunder die ik maakte: de juiste ondernemer op de verkeerde plek.

Ik snap dat je even moet nadenken over de titel. Ik had er ook van kunnen maken ‘de verkeerde ondernemer op de juiste plek,’ maar dat is niet zo goed voor mijn ego;-) Goed, ik dwaal af.

De afgelopen jaren heb ik heel veel ondernemers dezelfde fout zien maken… Maar nu ga jij hem vermijden!

 » Lees meer over: Mijn ondernemersblunder: de juiste persoon op de verkeerde plek  »

Mijn ondernemersblunder: onmisbaar zijn en niet delegeren

ondernemen onmisbaar delegeren

In aanloop naar het Sprout Failure Event van vrijdag 21 augustus schrijf ik de komende drie weken over mijn ondernemersblunders.

Laat ik maar met de deur in huis vallen. De grootste blunders zijn vaak de pijnlijkste lessen. Na 8 jaar ondernemerschap, 3 bedrijven (waarvan er een aantal jaarlijks met 75 procent omzet groeiden), handenvol personeel en 7 verhuizingen, maakte ik de balans op.

Denken dat je onmisbaar bent

“Ik vind het belangrijk dat ik van alles op de hoogte ben”, zei ik tegen mijn medewerkers. ‘’Maar dan ook alles. Je mag me altijd bellen met vragen,

 » Lees meer over: Mijn ondernemersblunder: onmisbaar zijn en niet delegeren  »

Zo ontdek je of er vraag is naar jouw product of dienst

vraag-naar-product-of-dienst

Er zijn veel (oriënterende) startende ondernemers die zich afvragen hoe zij kunnen vaststellen of er vraag is naar hun nieuwe product of dienst.

Goed om te weten: ook grote bedrijven worstelen wel eens met de vraag wat de klant eigenlijk wil kopen. Nog te vaak gaat dit mis. Zonde! Hieronder geef ik 5 tips om uit te vinden waar de voornaamste behoefte van jouw doelgroep ligt.

Tip #1: vraag eens rond in je netwerk

De meest eenvoudige manier om erachter te komen of er behoefte is aan het nieuwe product (of dienst) dat je aan de man wilt brengen?

 » Lees meer over: Zo ontdek je of er vraag is naar jouw product of dienst  »
  • Logo - Sprout
  • Logo - Escan
  • Logo - Ik ga starten
  • Logo - Dichterbij Rabobank
  • Logo - Starters Magazine
  • Logo - BNR Nieuwsradio
  • Logo - Lets Gro
  • Logo - Kamer van Koophandel

Succesvol Ondernemen leren?

De afgelopen jaren heb ik bedrijven opgericht, laten groeien en verkocht. Download, net als meer dan 500 (startende) ambitieuze ondernemers en ZZP'ers uit Nederland, België het gratis E-book 'Mijn 7 grootste ondernemersblunders en wat jij hiervan kunt leren!'

.